آفرود و کمپینگ در سوباتان

ماجراهای آفرود و کمپینگ در سوباتان

سوباتان منطقه ای در ایران است که به دلیل زیبایی ناهموار و فعالیت های آفرودی و کمپینگ، بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این منطقه که بین دو رشته کوه واقع شده است، مناظر طبیعی خیره کننده ای از جمله دره های شیب دار، علفزارهای سرسبز، دره ها، جاده های پر پیچ و خم و دامنه های جنگلی را به نمایش می گذارد. تنوع زمین آن را برای کسانی که می‌خواهند از همه چیز دور شوند و با پای پیاده یا با وسیله نقلیه در خارج از منزل کاوش کنند، عالی می‌کند. در بسیاری از مناطق سوباتان، صخره‌های منحصربه‌فرد به همراه مکان‌های تاریخی مانند کاروانسراهای باستانی واقع در دره‌های دورافتاده را خواهید دید. فعالیت های آفرودی در میان جویندگان ماجراجویی که می خواهند در حین رانندگی در گذرگاه های باریک و جاده های خاکی، جواهرات پنهان را کشف کنند، محبوب است. کمپینگ در سوباتان همچنین به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از مناظر خیره کننده در آرامش طبیعت لذت ببرند. چه به دنبال یک تعطیلات پر جنب و جوش یا یک خلوت آرام از زندگی روزمره باشید، Sobatan چیزی را برای همه فراهم می کند!

آمادگی برای ماجراجویی

قبل از ورود به سوباتان برای یک ماجراجویی در فضای باز، مهم است که مطمئن شوید که به درستی آماده شده اید. بسته بندی وسایل مناسب و تهیه چک لیستی از اقلام ضروری مانند لباس، غذا و لوازم اضطراری ضروری است. بسته به نوع فعالیتی که قصد دارید در Sobatan انجام دهید، ممکن است موارد اضافی مورد نیاز باشد. به عنوان مثال، اگر قصد رفتن به کمپینگ را دارید، به یک چادر، کیسه خواب و سایر لوازم ضروری کمپینگ نیاز دارید. پس از جمع آوری تمام اقلام ضروری مهم است که آنها را به درستی سازماندهی کنید تا در صورت نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

همچنین توصیه می شود پیش از رفتن به سوباتان، پیش بینی آب و هوای محلی را بررسی کنید زیرا این منطقه دارای الگوهای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی است که می تواند بر برنامه های شما تأثیر بگذارد. بعلاوه تحقیق در مورد هر گونه اطلاعات ایمنی موجود در مورد منطقه قبل از ترک خانه اکیداً توصیه می شود. این شامل آگاهی از هرگونه خطر یا خطر بالقوه مرتبط با فعالیت هایی مانند خارج از جاده یا پیاده روی در مناطق دور افتاده است. در آخر مطمئن شوید که کسی می داند کجا می روید و چه مدت قصد اقامت دارید تا در صورت لزوم اگر در حین ماجراجویی در سوباتان اتفاقی افتاد، با مقامات تماس بگیرد!

کاوش در منطقه

سوباتان یک مقصد عالی برای هر کسی است که به دنبال بیرون رفتن در طبیعت و کشف زمین های منحصر به فرد است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های سوباتان، کوه‌های ناهموار آن است که مناظر خیره‌کننده و فرصت‌های عالی برای آفرود را فراهم می‌کند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند مکان‌های تاریخی متنوعی را که در سراسر منطقه پراکنده شده‌اند، بیابند که قدمت برخی از آنها به قرن‌ها پیش می‌رسد. نقاط دیدنی محبوب عبارتند از کاروانسراهای باستانی (کاروانسراها)، خرابه‌های یک سیستم استحکامات قدیمی به نام «بسطام»، و صخره‌های مختلف همراه با دره‌های دیدنی مملو از چمن‌زارهای سرسبز و جنگل‌های انبوه.

برای کسانی که به دنبال شرکت در ماجراجویی های فعال تر در حین کمپینگ در سوباتان هستند، گزینه های زیادی نیز وجود دارد. این مسیرها شامل مسیرهای دوچرخه سواری کوهستانی است که از گذرگاه های دورافتاده و پیاده روی های چالش برانگیز در دره های شیب دار یا دامنه های تپه عبور می کنند. علاوه بر این، نقاط ماهیگیری متعددی وجود دارد که در دسترس هستند و ماهیگیران می توانند بسته به فصل، دست خود را در صید قزل آلا یا کپور امتحان کنند.

مهم نیست که در طول اقامت خود در Sobatan به انجام چه نوع فعالیت هایی در فضای باز علاقه دارید، مطمئناً چیزی مناسب را در اینجا پیدا خواهید کرد! خواه پیاده روی در مناظر طبیعی خیره کننده باشد یا صرفاً لذت بردن از یک خلوتگاه آرام احاطه شده توسط زیبایی های طبیعت، مطمئن شوید که تجربه همه چیزهایی که این منطقه قابل توجه ارائه می دهد را از دست ندهید!

همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای کسانی که در طول اقامت خود چیزی اضافی می‌خواهند از جمله ماهیگیری، مسیرهای دوچرخه‌سواری در کوهستان، سواری ATV و مسیرهای پیاده‌روی که از دره‌های شیب‌دار یا دامنه‌های تپه با مناظر باورنکردنی در طول مسیر عبور می‌کنند، در دسترس است.

مسیر دسترسی به ییلاق سوباتان

برای سفر به سوباتان از تهران، باید اول به رشت بروید و بعد به سمت تالش حرکت کنید. برای رسیدن به رشت کافی است وارد اتوبان تهران- کرج شوید و از آنجا مسیر آزادراه قزوین- رشت را در پیش بگیرید. بعد، از دوراهی زنجان- رشت وارد جاده اختصاصی رشت شوید و به سمت تالش حرکت کنید. برای رفتن از تالش به سوباتان، باید از جاده اق اولر عبور کنید و ۴۰ کیلومتر راه در پیش دارید. این راه در بیشتر مسیر آسفالت است؛ ولی بخش‌هایی از آن جاده خاکی است.

مسیر دیگر از اردبیل شروع می‌شود. اگر از تهران حرکت می‌کنید، می‌توانید هم با خودروی شخصی هم با اتوبوس راهی اردبیل شوید؛ البته به شرطی که اتوبوس تهران-اردبیل از جاده سرچم عبور کند. اگر با اتوبوس رفتید در روستای بودالالو پیاده شوید و بعد با کمک وانت‌های محلی به سوباتان بروید. اگر هم با خودروی شخصی هستید، در جاده سرچم از سه‌راهی دریاچه نئور که همان روستای بودالالو است خارج شوید. بعد به سمت شرق و روستای عباس‌آباد و بعد دریاچه نئور حرکت کنید. از این دریاچه تا ییلاق سوباتان، ۱۸ کیلومتر راه است و جاده خاکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.