آفرود و کمپینگ دشت النزه گیلان

دشت النزه مقصدی باورنکردنی در استان گیلان ایران است که زیبایی بی نظیر و فعالیت های متنوعی را برای دوچرخه سواری و کمپینگ ارائه می دهد. دشت النزه با تپه های سرسبز، آبشارهای زیبا، خرابه های باستانی، جنگل های انبوه و دشت های وسیع علف های وحشی، مکانی واقعا منحصر به فرد برای کاوش همراه خودرو های آفرودی است. نزدیکی این منطقه به دریای خزر جلوه خاصی به آن داده است چرا که بازدیدکنندگان می توانند در فعالیت هایی مانند ماهیگیری یا قایق رانی شرکت کنند و در عین حال از مناظر نفس گیر کوه ها و جنگل های اطراف لذت ببرند. چه به دنبال ماجراجویی باشید و چه به دنبال آرامش، داش آکل چیزی برای ارائه به همه دارد!

دسترسی به دشت النزه

رسیدن به دشت النزه با خودرو راحت ترین راه برای بازدید کنندگان است، چرا که به آن ها اجازه می دهد با سرعت خود منطقه را کشف کنند و زیبایی آن را به رخ بکشند. بازدیدکنندگان می توانند از رشت یا انزلی، دو شهر واقع در نزدیکی یکدیگر به دشت انزلی دسترسی داشته باشند. مسافران از هر دو شهر می توانند حدود یک ساعت و نیم در طول بزرگراه ۷۹ به سمت جنوب حرکت کنند تا به شهرستان رامیان برسند و در آنجا جاده ای را پیدا کنند که مستقیما به دشت النزه منتهی می شود.

کمپینگ در دشت النزه

پیدا کردن یک محوطه کمپینگ یا محوطه خارج از جاده در دشت النزه، راهی ایده آل برای تجربه زیبایی های طبیعی منطقه و ایجاد خاطراتی باور نکردنی است. این منطقه دارای سایت های کمپینگ زیادی است که از ساده تا لوکس را شامل می شود و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا بهترین گزینه را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند. کسانی که می خواهند چیز دیگری را امتحان کنند نیز می توانند یکی از خودروهای مخصوص آفرود دشت را برای یک ماجراجویی فراموش نشدنی اجاره کنند!

برای کسانی که به دنبال چیزی راحت تر از کمپینگ هستند، هتل های زیادی وجود دارد که در دسترس آسان دشت النزه واقع شده اند. این ویژگی ها تمام امکانات مورد نیاز برای یک اقامت آرامش بخش از جمله تهویه مطبوع، تلویزیون های صفحه تخت و حمام های خصوصی با دوش آب گرم را ارائه می دهند. برای راحتی بیشتر نیز کابین های متعددی در این منطقه موجود است که اقامتی روستایی و در عین حال مدرن را در حالی که توسط طبیعت خیره کننده احاطه شده اند، برای مهمانان فراهم می کند. با این همه گزینه های اقامتی موجود، بازدیدکنندگان مطمئن خواهند شد که در طول بازدید خود دقیقا به چه چیزی نیاز دارند!

 

 

کارهایی که باید در دشت النزه انجام داد

کاوش در جنگل های اطراف یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توان در دشت النزه انجام داد. بازدیدکنندگان با پوشش گیاهی سرسبز و حیات وحش فراوان خود می توانند از نزدیک با طبیعت آشنا شده و مناظر شگفت انگیزی را کشف کنند. جنگل های انبوه فرصت خوبی را برای تماشای پرندگان فراهم می کنند یا به سادگی در مسیرهایی که در دل بیابان آرام پرسه می زنند، قدم می زنند. برای کسانی که به دنبال فعالیت های ماجراجویانه تر هستند، فرصت های هیجان انگیزی نیز در برخی مناطق جنگل وجود دارد!

پیاده روی یکی دیگر از فعالیت های محبوب در دشت النزه است که هم هیجان و هم آرامش را در آن واحد ارائه می دهد. خودروهای آفرودی را می توان از شرکت های محلی برای عبور از مناطق ناهموار و همچنین کشف سنگ های قیمتی پنهان مانند آبشارها، خرابه های باستانی و دیگر شگفتی های طبیعی نفس گیر اجاره کرد. این تجربه هیجان انگیز مطمئنا خاطراتی خلق می کند که مدت ها پس از بازگشت به خانه دوام می آورند!

کمپینگ راهی دیگر برای بهره گیری کامل از تمام امکانات دشت  است. محوطه های کمپینگ زیادی در دسترس آسان قرار دارند که مسافران می توانند در میان درختان بلند یا در کنار رودخانه های آرام در زیر آسمان پرستاره چادر برپا کنند. مسافران در طول اقامت خود در اینجا از گذراندن اوقات خود در فضای باز و در محاصره زیبایی های طبیعت لذت خواهند برد! علاوه بر کمپینگ، بازدیدکنندگان می توانند هنگام غروب آفتاب نیز در تماشای ستاره ها شرکت کنند؛ حتی ممکن است در میان یک پس زمینه فراموش نشدنی، شاهد عبور ستاره ها از بالای سر خود باشند!

ماجراجویی در دشت النزه

دشت النزه علاوه بر آبشارهای نفس گیر و خرابه های باستانی، میزبان مناظر منحصر به فردی نیز هست که نباید از آن ها غافل شد. به عنوان مثال، بازدیدکنندگان می توانند دو روستای نیمه متروکه این منطقه را که دهه ها رها شده اند اما هنوز یادآورهای جالبی از گذشته خود دارند، کشف کنند. جنگل های اطراف فرصتی را فراهم می کنند تا در میان شاخ و برگ های سرسبز خود به دنبال حیات وحش عجیب و غریب بگردید.

یکی دیگر از فعالیت های محبوب در دشت النزه، شرکت در یکی از سفرهای متعدد قایقی است که در این منطقه انجام می شود. این گشت و گذارها معمولا شامل توقف در سواحل مختلف است که در آن مسافران می توانند ضمن تحسین مناظر خیره کننده دریا و کوهستان، از گشت و گذار در آن ها لذت ببرند و از شنا یا حمام آفتاب لذت ببرند. علاوه بر این، نقاط ماهیگیری زیادی در نزدیکی این مسیرها برای کسانی که می خواهند شانس خود را برای گرفتن برخی گونه های محلی امتحان کنند، وجود دارد!

در نهایت، بدون توقف در روستای بی بی گی گیه، هیچ بازدیدی از دشت النزه کامل نخواهد شد – یک شهرک قدیمی باورنکردنی که بر فراز تپه ای محصور با پوشش گیاهی سرسبز و رشته کوه های باشکوه ساخته شده است. در اینجا بازدیدکنندگان خانه های آجری گلی سنتی با طرح های پیچیده و همچنین فروشگاه هایی که صنایع دستی دست ساز صنعتگران محلی را به فروش می رسانند – سوغاتی های عالی را پیدا خواهند کرد! این روستا نگاهی فراموش نشدنی به زندگی روستایی در ایران دارد که هنگام بازدید از این مقصد باورنکردنی نباید آن را از دست داد.

در پایان

دشت النزه مقصد مناسبی برای علاقه مندان به سفر و کمپینگ است که به دنبال کشف گوشه ای واقعا منحصر به فرد از ایران هستند. این شهر با تپه های سرسبز، آبشارهای آبشاری، خرابه های باستانی، جنگل های انبوه و دشت های وسیع علف های وحشی، طیف فوق العاده ای از فعالیت ها را ارائه می دهد که بازدیدکنندگان را برای روزها سرگرم خواهد کرد. از گشت و گذار در جنگل های اطراف گرفته تا رفتن به سفرهای قایقی یا ماهیگیری در سواحل دریای خزر، چیزی است که برای همه جذاب است! برای کسانی که راحتی بیشتری را نسبت به چادر زدن در چادرها ترجیح می دهند می توانند از هتل ها و کابین های زیادی که در دسترس آسان قرار دارند استفاده کنند در حالی که هنوز هم می توانند از تمام امکاناتی که دشت الناز دارد لذت ببرند. چه به دنبال ماجراجویی باشید و چه به دنبال آرامش، هنگام بازدید از استان گیلان نباید این منطقه را از دست بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.